Kyrie

De gånger mina fötter står där de står nu då är "Kyrie" den vackraste bön jag vet. Herre förbarma dig. Jag måste inte bära allt ensam.

Jag är väldigt trött. Det har varit mycket. Det har tagit känslomässigt. Jag kommer snart tillbaka igen, men just nu är jag trött. Jag blundar och sänder mitt Kyrie, mitt Herre förbarma dig mot någon som jag tror bär mig.

Tidigare ikväll besökte jag min konfirmationskyrka. Den har krympt sen sist. Valven känns inte riktigt lika stora längre, men det är tryggt där, med bekanta tanter, gamla agendor (som jag visserligen tycker behöver revideras) en känd präst och en känd organist. Vacker fiolmusik och psalmmusik från den välbekanta orgeln. Vi sjöng en av mina favoritpsalmer.

I Guds kärlek vill jag vila
vet mig önskad, älskad, sedd
övar mig i barnets tillit
prövar höjd och djup och bredd.
Psalm 522:2

Det är okej att inte orka. Bara så ni vet.


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Visst får man vara trött ibland! Speciellt när man har så mycket att välja på inför framtiden som du har. Samtidigt måste det vara härligt att känna att alla möjligheter står öppna. Jag är övertygad om att du passar för många olika saker.

2008-03-02 @ 22:43:53
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Det är okej att vara trött, tack vännen :)

2008-03-03 @ 16:26:34
URL: http://misshardass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0