Det där med fina människor

En bra söndag har det varit. Sent, sent igår kväll togs beslutet att ändra riktningen för dagens kyrkobesök, så jag hamnade hos Åsa i Matteus istället för i Olai. Himla fint att träffa Åsa igen, genom mysigt och en finfin gudstjänst det där. Efteråt så blev det kramkalas. Jag måste ju bunkra upp för de kommande 2,5 veckorna när det inte blir så mycket kramar alls.

Sedan blev det ett par timmar hos farmor, tillsammans med min faster. Mat och lite prat, innan dagens nästa höjdpunkt. Bibelstudie och Taizémässa i Tomaskyrkan.

Peter blev förvånad, men glad tror jag, att se mig.... Det var ett fint samtal på bibelstudiet, det var bara vi två där, och ett fint samtal i hallen innan mässan. De där samtalen som bar blir, de betyder så mycket för mig och jag är så glad åt dem. Det är i sådana spontana samtal som livet berör på något sätt. Sedan kom Hanna, det var trevligt att se henne och det var så skönt att fira mässa i Taizéanda. Den tog slut alldeles för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0