Det där med vattkoppor

Jag är på besök i mitt föräldrahem, och igår kväll fick min lillebror vattkoppor. Så om jag nu inte har haft det är jag nog alldeles bestämt smittad nu eftersom jag har en liten förkylning på gång också. Det är bara att hoppas att det var vattkoppor jag hade då en gång för många (ja, minst femton) år sedan. Knäppt att jag faktiskt är så gammal nu att jag kan minnas saker som hände för femton år sedan.

För att underhålla mig en stund på förmiddagen tog jag en promenad genom staden, där det pågår julmarknad. Jag träffade massa folk jag känner lite grann. Det var väldans trevligt. Bra att klara av så många på en gång liksom. De människor jag hade velat umgås med idag har jag dock inte träffat. Några av dem är bortresta, andra är sjuka, och ytterligare andra går inte att få tag på. Sånt är livet. Det ser ut att bli en hemmakväll med en sjukling till lillebror. Det kan ju vara ganska okej, för både söndagen och måndagen blir storslagna dagar, eller åtminstone väldigt, väldigt roliga. Imorgon är det som bekant första advent. Det firas med ett besök i St Olai. Det är alltid så härligt att vara på mässa där på första advent. Det är sådär så jag blir glad i hela kroppen. Mitt på dagen blir det något annat äventyr för att sedan avsluta dagen i Tomaskyrkan med bibelstudium och Taizémässa. Det ska bli jättehärligt.

På måndag åker jag till Linköping igen. Full fart blir det, med lunch och sedan besök på stiftskansliet. Fast först ska jag klippa håret. Det ska bli väldigt skönt. Sedan åker jag "hem" till Göteborg i 2,5 vecka och jobbar järnet med julkrubbssamlingar och annat smått och gått.

Bönen just nu är att jag redan har haft vattkoppor och inte ska få det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0