Det fina med livet...

Det fina med livet är det ständiga lärandet, att aldrig vara fullärd. Varje dag upptäcker jag och lär mig nya saker, vissa dagar är det mer tydligt än andra. Det fina är också hur mycket vi kan lära oss av varandra om vi bara tar oss tid att lyssna till de människor vi har omkring oss.

Jag upptäcker det mer och mer, hur viktigt delandet är för utvecklingen, mötet med en annan människas livsvillkor. Det är ofta då jag kan uppleva att jag står på helig mark, när jag får dela andra människors liv och öden. Ofta är det människor jag aldrig träffat förr, och kanske inte kommer träffa igen, men de berör mig, djupt.

Jag är glad att jag får vara rörd och berörd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0