Födelsedag

Upplysningsvis vill jag bara meddela att innehavaren av denna blogg fyller år idag. Det är en konstig födelsedag det här. Inget är som det brukar.
- Men hallå... är det något som ropar, det beror på att du är vuxen nu.

Vaddå vuxen? Jag?? Menar du mig?? Nej det tror jag inte. Jag är inte vuxen, säger jag och skjuter händerna i från mig, som för att skjuta i från mig insikten.

Vad blev det av det andra då? Födelesdagar är en slags milstolpe, det finns många milstolpar under året, men födelsedagen är nog den största.
- Så hur blir det nästa år då? Vad vill du göra med ditt liv?
- Jag vet inte, svarar jag och biter mig i läppen, jag vet inte.

Fast egentligen så vet jag, jag vill bli fri att leva mitt eget liv.

Jag fick ett mail idag, det kanske räddade min jul (eller i alla fall mitt inre) från total katastrof. I alla fall så ingjöt det mod i mig. Jag klarar mig, jag överlever och jag är så stark som Du vet att jag är. Tack M, tack!!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis!! :)

2007-12-21 @ 13:52:24
URL: http://manduzana.blogg.se
Postat av: Simon

Hö hö hö, ha den äran!

2007-12-21 @ 16:54:43
URL: http://www.simonlog.com
Postat av: Församlingspedagogen

Grattis på din dag! Hoppas att den varit fin, även om den var annorlunda.
Du ska få en sång av mig (var glad att du slipper höra mig sjunga den! *ler*)

Ny är din dag och nytt är ditt år
det är den finaste gåvan du får
gåvan du får att bära

Ljus i ditt sinne och ljus i din blick
önskar jag mest utav allt att du fick
önskar jag dig, min kära

Det är den finaste födelsedagssång jag vet.
Grattis igen! *kram*

2007-12-21 @ 23:29:02
URL: http://www.forsamlingspedagog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0