Frivillig?

Jag har blivit utsedd till att vara frivillig i en lek på julbordet på tisdag. En lek som jag absolut inte vet någonting om. Jag tackade jag, lite mot mina egna principer. Fast det hör också till mina principer att stå fast vid ett löfte, så jag kommer helt enkelt att genomföra det. Mitt inre är dock inte helt nöjt.

Egentligen har jag svårt för att utsättas för saker jag inte vet något om, och för människor jag inte vet något om. För mig handlar det mycket om respekt också. I båda riktningarna. Jag tror att det är viktigt att sätta gränser och markera vart jag står. Är jag ärlig från början så vet människor vart de har mig. Därför är jag väldigt öppen med det mesta, när något berör mig illa  eller jag blir upprörd.  Jag vill också vara öppen med vem jag är och vad jag tycker. Jag tror att det gör människor säkrare, för de vet var de har mig. Nu har jag trots allt accepterat den lite halvt påtvingade frivilligheten, så det är som sagt en annan princip, jag får hålla det löftet, men jag måste erkänna att helt bekväm i det är jag inte.

Jag fick ett sms från min vän som är diakon i Stockholm, ikväll ska hon (och några andra) vara vuxna närvarande på Stureplan. Hon är en stark och klok kvinna som jag beundrar mycket. Ikväll finns hon i mina böner och tankar. Hon är en människa som förändrar världen lite varje dag, bara för att hon är. Jag är stolt att få vara hennes vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0