Jag är välsignad

Det är tufft att vara här, men tack vare det har jag nu äntligen förstått hur välsignad jag är. Jag är välsignad med så mycket goda människor, och tankar, välsignad med människor som vill finnas för mig. Varför såg jag inte det tidigare? Jag var kanske hemmablind. Det gör mig så varm och skön i hjärtat. Det blir lättare att leva, sannerligen mycket lättare.

Jag upplever allt det där så starkt just nu, den här gången jag är hemma. Idag har jag haft en sådan där dag som bara kan sammanfattas med ett enda ord: TOPPEN!!!
Gunnel var här på förmiddagen och det är alltid mysigt att träffa henne. Därifrån så blev det bara bättre, och bättre. Åkte till mina vänner Mats & Marianne tidigt på eftermiddagen för lite fika och trevliga samtal. Det är alltid så mysigt att vara hos dem, i deras lilla hus. Sedan fick jag följa med Mats till teatern i Linköping och se föreställningen de spelar just nu. "Familjelycka" Det var verkligen en helt underbar föreställning, jag skrattade så jag höll på att falla ur stolen. Väldigt härligt!!! "Familjelycka" ingår i ett projekt för att lyfta fram kvinnliga manusförfattare från 1800-talet om jag förstod det hela rätt. Jag är inte så insatt, men det skulle vara spännande att ta reda på mer. Hur som helst så är det en hemskt rolig, och varm fars. Ensembeln är också helt fantastiskt och kunde verkligen förmedla känslospektrat. Det är tio gånger bättre än bio!

De är två fantastiska vänner, som jag är så glad att jag känner. De förgyllde verkligen min eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0