Julevangelium

Hur hade det varit om Jesus föddes idag? Det är en spännande tanke tycker jag. Ibland funderar jag lite på den, och ibland får jag hjälp att fundera på den.
Skulle Guds barn fötts som en flicka i en sydafrikansk kåkstad? Så skriver i alla fall Ulf Nilsson i boken "En ängel vid din sida - en sängkants bok för små och stora" 
image61
Det får bli dagens boktips. Den är ruskigt billig på Libris såg jag. Det är en bok som vänder upp och ner på begreppen som vrider och vänder. Jag uppskattar den, för den är så rak, ärlig och enkel. När jag fick den som femtonåring tyckte jag mest det var en knäpp bok, nu är den en av mina favoriter. Tyvärr ligger den kvar på jobbet annars skulle jag citerat slutet av "Ett nytt julevangelium".

Annars så kan jag meddela att det varit en ganska vanlig dag i en volontärsliv. Tvättstugan i morse, frukost i sängen och så några timmar i telefonen. Julkonsert med julfest på kvällen. Himla trevligt. Jag trivs som fisken i vattnet. Samtidigt har jag äntligen tagit mig i kragen och försökt reda ut vad jag känner/mår när jag nu kännt mig konstig och halvsjuk den senaste månaden. Den listan avslöjas dock inte här eftersom människor skulle kunna tala om för mig att jag jobbar/stressar för mycket. Det är förvisso sant, men jag behöver inte höra det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0