Julspel för skolklasser

Den här veckan spelar vi julspel, eller rättare sagt dockteater för förskole- och skolklasser i området. Eftersom jag var sjuk igår så har det varit premiär för mig idag. Att arbeta med barn på det sättet är väldigt spännande. Det finns så många kommentarer och frågor efteråt. Det finaste idag var nog pojken i den sista klassen. Han var ungefär åtta år gammal och när klassen var tvungen att gå sa han
"Men jag vill ju höra klart sagan. Jag vill höra mer om Jesus"
Musikpedagogen försökte lite fint säga att det inte fanns så mycket mer att berätta just nu, men att de gärna fick komma tillbaka en annan gång. Lärarna började bli lite stressade, det var ju dags för lunch borta på skolan.
De är så kloka barn ibland. Massa klokkommentarer kom ur barnens munnar.
Ibland är det svårt att så lite, som jag tycker att vi gör, kan vara en så stor upplevelse för barnen. Att komma till kyrkan är ganska stort bara det.
Fint att det kan var så tycker jag.
Avslutar med några roliga ord....

Vi tände ljus för barn på flykt, barnen i klassen, lärare och familjer. Sedan fanns det två ljus kvar.
Musikpedagogen - Vad vill ni mer tända ljus för då?
Alla barnen räcker upp handen, men mest för att de vill tända ljusen, så det tar ett tag innan en av pojkarna får säga något
Pojke - Jag tycker att vi ska tända ljus för Jesus.
Gullig unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0