Klagovisa

Jag är verkligen på ohumör, och undrar vad jag pysslar med egentligen. Fy tusan!
Mest tror jag det är julen som gör mig på så uruselt humör.
Någon som vet hur man spolar över resten av december?
Kanske går det att gå i ide och vakna lagom till nyår. Eller så får jag pröva det där med tillfällig minnesförlust eller nåt. Bah!
Det dåliga humöret gör verkligen allt fruktansvärt tråkigt och dåligt. Göteborg blir tråkigare än vanligt och fult. Arbetet känns särdeles meningslöst och onödigt. Blä! Helt enkelt.
Jag har inte den minsta lust att fira jul.... Det slutar aldrig väl.

Inga frågor kommer att besvaras ang detta inlägg... en del av er vet, eller kan troligtvis lista ut varför jag är så skeptisk till julen, ni andra får hålla till godo utan förklaringar


Ps. Det är inte julens budskap jag vänder mig mot, att Gud blev människa genom Jesus är ju något av det mest fantastiska och ogripbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0