Kollekt

Jag hittade precis på Svenska Kyrkan i Göteborgs hemsida där det står hur mycket kollekt man samlat in under helgen. I Söndags, tredje advent, gick kollekten till Svenska Kyrkans Unga. Det gjorde mig väldigt glad att se att det kommit in så mycket pengar, nämligen 259 762 sek.

För som jag sa i början av vår julkonsert, när jag pålyste kollekten, så är barnen och ungdomarna inte bara Svenska Kyrkans framtid, de är också nuet. Det är därför Svenska Kyrkans Unga är så viktigt. Organisationen visar på barnets okränkbara värde.

Kommentarer
Postat av: Nineve

Kyrkan borde visa tydligare på alla barn och ungdomars värde genom att inte endast ta upp kollekt till en av svenska kyrkans barn och ungdomsorganisationer.

2007-12-22 @ 10:19:19
URL: http://nineves.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0