Kunskapstörst

Jag som är en sådan där läsare och tänkare lider av kunskapstörst och av intellektuell torka. Nåja, riktigt så illa är det nog inte, men den där sidan av mig som älskar att lära mig, skriva uppsatser, och är otroligt vetgirig har inte riktigt fått utlopp för sina behov den här hösten.

Så nu har jag varit på biblioteket för att råda bot på den situationen. Jag kom inte längre än till sociologihyllan innan jag hade fått ihop böcker nog för flera veckor. Så nu har jag mycket intressant läsning att se fram emot. Nu gäller det bara att hitta någon som kan svara på mina mer eller mindre lysande frågor. Jaja, jag känner många begåvade människor, så det löser sig nog.

Tyvärr kom jag varken fram till Religions- eller Historiehyllan... Höll däremot i ett exemplar av "Gryning över Kalahari" som jag sedan ställde tillbaka. Evolutionen orkar jag inte riktigt med just nu (eller hinner inte med rättare sagt).

Den intellektuella sidan av mig har inte riktigt fått utrymme under de här månaderna i Göteborg, och det är en del av mig jag saknar. För om jag får säga det själv... så är jag ganska smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0