Rapport från en särdeles lyckad kväll

Kanske var det bara brist på inspiration. I'm back on track, tack vare julbordet, och möten med trevliga människor.

Kvällen började tråkigt då båda (!) mina stövlar gick sönder när jag skulle ta på mig dem. Då surnade jag till, som tur var hittade jag kvittot och imorgon ska stövlarna antingen återlämnas eller bytas. Det spelar ingen roll vilket faktiskt.

Humöret steg snabbt när jag ramlade in i kyrkan i Hjällbo fullt av trevliga människor. Vacker och uppklädd kände jag mig också. Fantastiskt! Så efter lite omstuvning bar det i väg i ett antal bilar mot Sjöviksgården där Angereds pastorats (angereds och bergumsförsamlingar)  personal, kyrkoråd och kyrkvärdar tillsammans skulle avnjuta julbord. Jag är i de där situationerna lite blyg, men det löste sig fort när jag spanade in bordet och insåg att jag skulle sitta tillsammans med nya prästen i andra kyrkan. Hon är riktigt rolig! Det visade sig senare under kvällen bli mycket mer lyckat än så. I Bergums församling jobbar en väldigt inspirerande kantor, så nu tänker jag ta upp orgelspelandet på allvar igen. Vi har ingått en lite "pakt" eller vad man ska säga, så förhoppningsvis blir det något av det också. Vi pratade, pratade och pratade lite till. Himla roligt var det. Det var nästan så vi glömde att vi skulle ta mat också.

Kvällen avslutades med leken Familjen Olsson, som jag är extremt förtjust i men inte har lekt på länge. Gode Gud vad jag skrattade. Det behövde jag.

I bilen hem pratade jag och ekonomen massor om utbildning och mycket annat om livet. Jag verkar ha ett gott rykte i resten av församlingen. Jag tycker inte jag gör något speciellt men ekonomen sa något annorlunda. Jag blev alldeles varm i hjärtat. Det var gott att hon sa det.

Det lider mot jul... imorgon ska jag städa här hemma efter jobbet, och stövelbytet. Fast först är det en arbetsdag med skrivande, orgelövning och ett inhopp som kantor på lunchbönen. Fint det! Lunch i Hjällbo blir det nog också. Det brukar vara trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0