Underverk

Jag har lärt mig en hel del saker i mitt 20-åriga liv. Jag har bland annat lärt mig att det finns väldigt lite saker att ta för givet. Som att bli älskad och respekterad till exempel. En männsklig rättighet tycker jag. Det gör inte att det är en självklarhet för alla. Ofta har den inte varit det i mitt liv. Framför allt har jag sällan mötts av respekt från människor.
Därför tycker jag att kärleken är ett underverk, jag är älskad av ett antal människor, de bryr sig om mig ruskigt mycket, oroar sg för hur jag har det och tycker mycket om att höra ifrån mig. Det är en Guda gåva.

Det är ett underverk att jag får älska dem tillbaka, ge av mig själv till dem. Det är alldeles fantastiskt. De är alla så fina, var och en på sitt sätt. Så olika, och så fina. Jag skulle kunna räkna upp hur många namn som helst här, människor jag bär så nära hjärtat, som det skulle göra så ont att mista.

Idag har jag pratat med några av mina bästa vänner från gymnasiet, jag saknar dem.

Jag har smsat med en vän ikväll, för jag har julångest. Hon är så fin, en otroligt varm kvinna som inte funnits i mitt liv så länge. Jag är så tacksam för den vänskapen, att det går att vara vän över generationsgränser. Om två veckor har vi kännt varandra ett år. Det låter så kort, det känns som om vi alltid har kännt varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0