En Tingstad dag

Det har blivit lördag, klockan är en kvart in i december. Redan!!!

Det är första december, Världs Aids dagen och två av mina vänner fyller år. Grattis Åsa och Malin!!!

Fast egentligen tänkte jag berätta om min fredag. Min Tingstad dag. Morgonen började lite knäppt med att det gick en säkring när jag skulle rosta bröd. Det löste sig, men jag missade förmiddags fikat. Jag körde bil in till Navestad, och spenderade förmiddagen där med att ordna inför kvällens styrelsemöte. Pratade med Elisabet, Lasse och Gerd samt blev ett par skor rikare. TACK Elisabet, de är jättesköna!

Jag tänkte ta en kort sväng till Klockaregården på eftermiddagen, men blev kvar där i TVÅ timmar. Det var trevligt och jag pratade med flera olika människor som det var roligt att prata med. Det känns rikt att få ha ett sånt liv där det är så lätt att göra så. Berikande.

Jag rensade bort hälften av alla julsaker som stod i mammas och pappas källare. Så småningom ska nog min syster välja vad hon vill ha av det jag inte vill ha.

Sedan var det äntligen dags. Nattcafé. Öppen verksamhet för hormonstigna ungdomar. Mest killar, men även en del tjejer. Sådana som aldrig annars skulle sätta sin fot i kyrkan. Jag tycker det är SÅ roligt. Idag fungerade det så bra. Jag blev iofs riktigt arg en gång, men det har med behovet av respekt att göra. Jag blir tvärilsk när någon är respektlös mot mig eller någon annan. Kvällen slutade i alla fall med att jag körde hem Sofia, och Julle och Lise-Lott åkte med bara för att åka med mig. Nu är jag alldeles trött och ska sova till nio imorgon/idag, skulle gärna sovit längre, men man kan ju inte missa premiären av årets julkalender.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0