Fredag

När klockan blir fyra en fredageftermiddag, ja då är det ungefär som att gå in i en vägg. Det tar tvärstopp! Idag var det en himla röra på jobbet, så jag kom inte därifrån förrän klockan var över fem. När jag satte mig på spårvagnen på väg in till stan kände jag mig riktigt som en urkramad disktrasa.
Det har varit en rolig dag ändå, fredagar är alltid roliga dagar. Idag fick jag chansen att fnissa lite åt att kyrkoherden som skulle ha middagsbönen inte kommit till halv tolv. När jag ringde så svarade han på sitt kontor i den andra kyrkan och trodde att middagsbönen inte skulle vara förrän klockan tolv. Tur att chefer också kan göra fel ibland.

Idag är det "Buy nothing day", men det lyckades jag inte hålla, utan i brådrasket nere på stan blev jag ägare till Tomas Tranströmers samlade dikter 1954-1996. Visserligen i pocket men ändå. Sen har jag lagt undan en klänning och en kofta på Indiska också. Himla snygga, det tyckte till och med min syster som var med mig i affären via mms.

Nu är jag trött, men ska försöka räkna över min ekonomi innan jag går sista avsnittet av Predikanten börjar på tv. Imorgon blir det "Jul på Liseberg" tillsammans med min mormor som kommer till Göteborg över dagen bara för det, tillsammans med några av hennes bekanta.

Kommentarer
Postat av: Arne

Jag har antagit utmaningen. :)

2007-11-23 @ 21:19:22
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0