Vänner och böcker

Jag är fortfarande stentrött. Det är ganska sjukt att det går att vara såhär trött. Jag begriper inte varför, men så är det i alla fall. Det har snart gått en vecka och jag börjar känna en liten lätt separationsångest för att åka till västkusten igen. Det är inte riktigt det jag vill. Förresten vet jag inte vad jag vill riktigt just nu så det spelar nog egentligen ingen roll.

Någon kallade mig virrpanna igår. Ja varför inte? Just nu tror jag att jag är bland det virrigaste som finns. Det är väl som de säger "Like a long river, life is only splendid in its many twists and turns". Gode Gud, ibland önskar i alla fall jag att det fanns färre av de där twists and turns. Många med mig antar jag. Jag är inte så duktig på det här med att leva helt enkelt, men jag övar mig. Det tar nog ett helt liv att lära sig leva. Vad har man för nytta av den kunskapen sen då? Haha.

Sedan igår eftermiddag har jag en bild jag vill måla i huvudet. Jag skissade ner den i min skrivbok för att inte glömma bort den. Tråkigt att de där bilderna kommer när det är många dagar kvar tills jag kommer åt mina målarprylar igen. Hoppas att jag kommer ihåg det tills jag kommer till Götebrog på måndag kväll.

Nu när jag varit lite förskräckligt djup en stund så tänkte jag berätta vad jag har gjort idag. Jag följde, mot bättre vetande, med min mamma och storhandlade, som vanligt var det halvt kaos på MAXI. Det gör mig superstressad. Puh. På hemvägen blev  jag avsläppt inne i stan och träffade min vän Louise. Vi traskade runt lite, provade byxor på henne, och köpte busskort till mig. Sedan åt vi Taco till lunch. Efter ett par timmar fick vi sällskap av Anna. Så vi traskade runt i inredningsaffärer. Jag skulle kunna göra av med hur mycket pengar som helst på meningslösheter.

I eftermiddag har jag varit hos en vän och hjälpt henne att packa upp hennes böcker efter en flytt. Hon har otroligt mycket böcker. Det är inte riktigt klokt. När jag ställt upp närmare 6 hyllmeter så har jag bara kommit till bokstaven M. Resten får ni räkna ut själva. Jag blev en bok rikare (vart ska jag ställa den?), min bokhylla i Göteborg bågnar av böcker. Jag måste flytta någonstans där jag får plats med en bokhylla till. Så länge får nog mina böcker invardera den gemensa bokhyllan i vardagsrummet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0