Bortskämd

Som jag nämnt tidigare är måndagar min favorit dag, och idag var nog min favorit bland alla måndagar. Först och främst är sovmorgon en gudomlig välsignelse till en trött människa. Jag steg inte upp förrens klockan var tio. Sen tog jag det lungt ett par timmar, bakade en kaka och klev runt i lägenheten i myskläder.

Sedan åkte jag till en bekant som bor åt Frölunda hållet, det var trevligt. Efter det begav jag mig in till centrum, letade upp en toalett eftersom jag druckit way to much the. På vägen genom nordstan upptäckte jag en man som stod och sålde jättebilligt bröd. Så det blev två paket hönökakor för 20 kronor. Vilket klipp!
Satte mig och läste på en bänk och väntade på att Inga skulle höra av sig. När hon ringde så råkade jag trycka bort henne för att jag blev så rädd när det började vibrera i fickan. I ren förvirring hade jag lagt ner boken jag läste bredvid mig på bänken och glömde den när jag traskade i väg för att möta Inga. Som tur är kom jag på det ruskigt fort och kunde gå tillbaka och hämta den. Tack gode Gud! Annars hade det blivit dyrt. Det var en biblioteksbok.

Ikväll har jag blivit riktigt bortskämd och omhändertagen. Jag blev bjuden på grekisk mat, och på en fika efteråt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, och jag fick rapporter hur det var med alla i Sta Clara. Det kändes som om vi pratade om människor jag känt hela mitt liv. Ändå konstaterade vi att vi bara kännt varandra i 9 månader. Det känns mycket längre än så. Det gjorde mig gott att få spendera ett par timmar med Inga. Jag blir alldeles varm inombords när jag är med henne.

Nu har jag precis stekt pannkakor till lunch imorgon. KVar att göra innan sängen är att ta hand om kakan jag bakade i morse.
Tusen kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0