I trots

Några fortsätter sjunga, många fortsätter älska. I trots. Det finns hopp i världen, för världen.

Jag sitter på jobbet, har några minuter över. Letar böcker på internet och upptäcker att man kan köpa böcker billigt, billigt om man anstränger sig lite. Ylva Eggehorns böcker för 50 kronor styck. Lycka! Jag skulle kunna köpa hur många som helst. Ekonomin finns tyvärr inte.

Idag har varit en intensiv dag, som alltid numera. Jag är trött, mycket trött och vill egentligen mest bara sova. Det finns inte så mycket utrymme för det. Bara att kämpa på, framåt och vidare. Det går, det går väldigt bra.

Imorgon ska jag ha både andakten för gemenskapsträffen och familjegudstjänsten för barnen. Jag är färdig planerad med gemenskapsträffens andakt och hoppas att den andra löser sig imorgon förmiddag. Jag har lite drygt en timma på mig att planera den. Det går nog och är inte så svårt. Vi ska prata om St Martin, eller Mårten Gås. Biskop i Frankrike för länge sedan. Jag har lärt mig något nytt idag med andra ord.

Det blir en lång dag imorgon också. Jag ser alltid fram emot att dagarna ser så korta ut nästa vecka, men när nästa vecka är nu, då är aldrig dagarna så korta. Det händer alltid tusen saker till. Nästa fredag åker jag till Sigtuna och sen har jag semester en vecka. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0