IKEA

En av mina Maria-vänner är här i helgen. (ja, jag känner många Maria). Igår orkade vi inte laga mat utan åkte till McDondalds. Vi passade på att lämna tillbaka mina biblioteksböcker. Nu är det bara Ylva Eggehorns samling som är kvar på mitt nattduksbord.

Idag har varit en väldigt vanlig dag. Vi tog sovmorgon till strax efter 10, och när klockan närmade sig tolv tog vi spårvagnen till Angered, och därifrån buss över till Hisingen. Det är väldigt härligt att åka buss den vägen, man passerar Angeredsbron som är sjukt högt upp och därifrån kan man nästan hela Göteborg. Bron går över floddalen där Göta älv flyter fram i botten. Vi hoppade av på IKEA och traskade runt där och drömde om allt vi ville ha. Det finns mycket smarta lösningar för små ytor. Det är bra att komma ihåg. Jag inhandlade lite smått och gått. Tillbringare, litermått, toalettborste, glödlampor, batterier en dörr matta och lite annat.
Det fina med IKEA är den löjligt biliga lunchen. Så jag åt soppa för 29 kronor och unnade mig en chokladmousse till efterrätt.

När vi kom hem vid fyra var vi lagom trötta. Sen dess har jag ägnat mig åt att  omorganisera köksskåpen så de är en smula mer logiska än innan, och städat lite grann. Maria ser på "Glasblåsarens barn" och jag ska alldeles strax börja med maten. Det blir Kyckling, pomme och bearnaisesås till middag. Mums!

Imorgon ska vi försöka leta reda på Karin Boyes grav på Östra Kyrkogården och så jobbar jag på kvällen. Om en vecka kommer jag hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0