Jorden fortsätter snurra

Det är måndag och livet går vidare. Jorden fortsätter snurra. Det är konstigt, vad som än händer så fortsätter jorden att snurra. Ibland tänker jag att det känns som att allt tar slut, men jorden fortsätter snurra ändå. Det är konstigt att livet kan gå vidare, trots allt. Det där blev en smula för djupt för mig själv, men ni förstår poängen?

Idag har jag gjort så lite som möjligt. Jag har varit i Olofstorp en mil utanför Göteborg. Skönt att komma ut på landet en stund, se alla höstfärger och naturen. Jag saknar att ha naturen så där inpå knuten som man har i Söderköping, eller så är det så att det är småstaden jag saknar.

Åkte ner till stan och handlade färger, block, papper, pennor och stompf för 218 kronor. Billigt tycker jag och ler lite för mig själv. Nästa månad får jag uppdatera lite till. När orden försvann så behöver färgerna finnas. På något sätt måste jag få vara lite kreativ då och då. Jag  bytte vantarna som var hål i och gick till banken och fixade. Tog spårvagnen hem och köpte världens godaste kebab på pizzerian i Hjällbo.

Ikväll har jag städat lite, plockat lite och faktiskt varit ute och sprungit.  Var tänkt att jag skulle gå på boxpass ikväll, men jag orkade inte åka någonstans så då tog jag en jogging tur istället. Det var skönt. Lite natur och frisk luft igen. Jag har målat lite och ätit alldeles för många kakor.

Tänkte lägga upp lite bilder från lägret, men bloggen verkar inte så samarbetsvillig idag så det får vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0