Karin Boye och 7 dagar kvar

Ni som känner mig lite grann vet att jag gillar poesi, framförallt Ylva Eggehorn (det kan ingen ha missat) men också Karin Boye. Så idag traskade vi iväg till Östra Kyrkogården och letade efter hennes grav som skulle ligga där. Förra gången yrade vi runt på hela kyrkogården utan att hitta den. Sen för ett par veckor upptäckte jag att man kunde söka efter gravplatser på internet, om man slog på dem som var begravda.  Det var inget vidare uppseende väckande monument, Viktor Rydbergs däremot, det var rejält

Bryt upp, bryt upp, den nya dagen gryr
oändligt är vårt stora äventyr
                            - ur I rörelse

Resten av dagen har varit rätt lugn, eller ja, allt är relativt trots allt. Vi åt lite korvstroganoff och såg lite på tv. Sedan skulle jag jobba så vi var tvugna att gå mitt i Dr Dolittle. Eddie Murphy är klockren. Det var trevligt jobb idag, vi hade ekumenisk nattvardsgudstjänst tillsammans med missionskyrkan. Vi var tre musiker som lekte med instrumenten och det var som en halv orkester när vi turades om med instrumenten. Jag spelade orgel, piano och "ägg". Det var roligt. Det gick över förväntan bra för att ha vara i stort sett första gången som jag spelar tillsammans med andra på det där viset. Plus att jag helt, eller i stort sett, saknar taktkänsla.

Det bjöds på soppa efter gudstjänsten och jag fick med mig 4 liter soppa hem. Det är inte lite. Det räcker till minst 8 måltider åt mig. Fint!

Jag är glad att det snart är fredag, då åker jag till Sigtuna och träffar alla vänner. På söndag får jag äntligen komma hem. Jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Baby Blue.

Emelie, du får guida mig bland gravarna när jag kommer ner till gbg! :)

2007-10-21 @ 22:57:49
URL: http://rocknrollheart.blogg.se
Postat av: Alex

Hum... Kyrkogårdsvandring? Jag vill också :)

2007-10-23 @ 20:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0