Konfirmander, kebab och stora utmaningar

Idag har jag haft tvättstugan. Det innebar att trots sovmorgon fick jag slita mig från den sköna sängen redan vid halv åtta. Plågsamt! Haha nåja, solen sken och det var isande kallt ute, så jag vaknade rätt snart på min promenad ner till tvättstugan. Tyvärr hann tvätten inte torka, så nu hänger min tvätt överallt i hela lägenheten. Det ska jag ta itu med så fort jag har skrivit klart det här inlägget.

På jobbet har jag haft handledarsamtal. Vi bestämde att jag ska predika (ja ni lästa rätt!!!!!!!) 17 februari, andra söndagen i fastan. Läskigt! Jag börjar redan få lite prestationsångest för det. Jag fattar inte, är det verkligen möjligt att jag ska göra det? Sedan tänker jag att det klarar jag aldrig, innan jag försöker vara lite realistisk igen och inser, trots allt, att jag nog faktiskt gör det.

Konfirmanderna är så roliga, fast de har lite svårt att koncentrera sig på rätt saker ibland. Jag gillar mina konfirmander. De är väldigt gulliga och intresserade trots att jag kan bli ruskigt arg på dem när de bara tjafsar, speciellt när de gör det i kyrkan.

Har hunnit en snabbis till biblioteket inne i stan. Lånat lite färdlektyr till mina tre timmar på tåget imorgon. Vi får väl se om jag orkar hålla mig vaken eller om jag sover hela vägen.

Till kvällsmat blev de världens godaste kebab, från Hjällbos pizzeria. Wounderful. Nu ska jag som sagt samla ihop de där kläderna, och packa väskan. Imorgon åker jag till Sigtuna.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj va kul!! Vad glad jag blir för din skull!! Det kommer att gå jätte bra!
Kram

2007-10-25 @ 20:16:31
URL: http://pysselungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0