Konfirmandläger

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev på bloggen. Hösten gör intåg med stormsteg...

Den här bilden togs 8 okt.............och den här togs 13 oktober

Tänk vad det kan hända saker på bara fem dagar.

Vi har varit på konfirmandläger på en jättefin lägergård som heter Lyckebo. Gården har strandtomt och naturen är bedövande vacker. Dramatisk och den gör sig både i sol och i gråväder. Fantastiskt vackert i gråväder faktiskt. Kanske lägger jag upp några bilder senare i veckan. För er som har Facebook så har jag lagt upp lite bilder där i albument "Västkusten".

Det har varit ett roligt och bra läger. Fnissiga och pratiga konfirmander, precis som det ska vara. Vi har målat mycket och lekt en del. De här konfirmanderna är annorlunda på det sättet att de ställer frågor och är verkligt intresserade. De städar när man säger till, sover när man säger till, går upp utan att bråka och hjälper till med mat och disk utan gnäll. Fantastiskt!!
Sådana konfirmander vill jag alltid ha. Dessutom är de väldigt bra på att leka.

Imorgon är jag ledig, och ska åka ner till stan och byta mina trasiga vantar (som inhandlades i fredags) mot ett par otrasiga, samt leta upp en "pyssel"affär och köpa lite färger, pennor och papper.

På grund av bristande ork så åker jag och äter på McDonalds på väg till stiftsungdomsmässan i Domkyrkan.

Kommentarer
Postat av: catta

Hej!
jag skulle bara titta in på din blogg lite. verkar som du har det bra där borta i lisebergland. vi hörs puss och kram

2007-10-15 @ 20:20:04
URL: http://www.catta.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0