Sol, sol, sol

Det har varit riktigt sommarväder här idag. Soligt, väldigt soligt och nästan vindstilla. Termometern i solen på balkongen sa 25 grader. Luften var betydligt svalare, men varmt var det. Jag satt i linne och kjol och njöt. Hoppas på en sådan dag imorgon också. Det ser ganska hoppfullt ut.
Tog lite bilder från och på balkongen
 Det enda höst gula trädet jag ser från balkongen (klicka för att få större bild)
 Ja så här ser jag ut numera, precis som förut med andra ord.
 Min sol bänk en stol att sitta på och en stol att ha temuggen på

I förmiddags tvättade jag,  välbehövligt. Jag tänkte köra 6 maskiner och räknade med att det skulle ta ungefär 2 timmar eftersom det finns två tvättmaskiner och ett effektivt torkskåp. Jag borde ha lärt mig vid det här laget att man inte ska planera så mycket. Ena tvättmaskinen var trasig vilket ledde till att tvättandet tog 4 timmar och jag blev lite lätt irriterad. Det gick över så småningom, men var en smula trist faktiskt.
Några sidor framåt i rättvisans rebell, det börjar hetta till lite nu. Det är en spännande bok och jag tror att det beror på att det är en sann skildring. Inget går upp mot verkligheten. 

Sent på eftermiddagen bar det av på en liten utflykt till en by som heter olofstorp. Det var som att komma hem. Eller ja, det kändes inte som storstad längre, snarare landsbygd som att åka vägen mellan Söderköping och Linköping ungefär. Solen sken och träden skiftar i tusen färger. Fantastiskt. Nästa måndag när jag är i Olofstorp ska jag nog gå ett par stationer tillbaka, då är jag där på förmiddagen också så då har jag tid på mig (om det är fint väder).

Dags för lite bilder igen, från Hjällbo och utflykten.
Gården där jag bor, på solsidan ungefär på mitten av huset
Hjällbo kyrka, här finns församlingens expedition (den är ganska, väldigt ful)
Blå -farans stopp i Hjällbo. De är faktiskt halvt livsfarliga de där.
Biblioteket i Hjällbo
Hjällbocentrum (kyrkan till höger)
Busshållplatsen i Hjällbo
 Busshållplatsen i Olofstorp
Utsikt i Olofstorp
 Ännu mer utsikt

Kommentarer
Postat av: Arne

Det ser fint ut! =)

2007-10-10 @ 20:24:07
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0