Angående vädret och tvättstugan

Eftersom det alltid pratas om vädret när man möts (eller ofta i alla fall) så tänkte jag nu ha en lite utläggning om vädret här i Göteborg. Jag har under de två veckorna jag bott här upptäckt att vädret är väldigt opålitligt. På både gott och ont. Det är trevligt när himlen ser alldeles svart ut för att sedan, 15 minuter senare spricka upp och bli alldeles soligt. Däremot är det mindre trevligt när man går ut, tittar upp mot himlen och ser bara blott så långt ögat når. 15 minuter senare kan regnet ändå stå som spön i backen. Då blir man blöt! Som tur är har jag aldrig riktigt haft långt att gå när en sådan där störtskur kommer. Jag är bara dryga 35 mil hemifrån och ändå fungerar vädret så annorlunda. Det är faktiskt spännande. Lite påfrestande är det dock att det ALLTID, eller så gott som alltid blåser halv storm. Haha.

Just nu skiner solen, det blåser halvstorm och alla människor har fått på sig höstkläder. Jag har inte riktigt hängt med. Så fort det har gått, från sommar till höst. Så är det kanske alltid? Det är i alla fall mysigt att ta fram de tjocka tröjorna och halsdukarna. Med hösten kommer också ett behov av nya skor, i alla fall för mig som för tillfället bara äger två par ballerina skor och ett par löpar/gymnastikskor. De förstnämnda börjar bli för kalla, och de sistnämnda är alldeles perfekta på långa promenader, men till en kjol så är det inte så snyggt. (Ja, jag är fåfäng)

I morse hade jag tvättstugan och blev glatt överraskad. Tvättstugan har inte världens fräschaste utseende, men oj vad fort det gick. Varje maskin tog 30-35 minuter, och det torkade på ca 30 minuter också. Jag var i i tvätterskans himmelrike. På 2,5 timmar hade jag tvättat 5 maskiner, och 4 av dem hade torkat. Den tvätt som fortfarande var våt bar jag med mig upp till lägenheten och hängde in i vårt eget torkskåp. Sedan fanns hela dagen kvar att göra annat på. Vilken skillnad mot lägenheten i Söderköping, där torkade inte tvätten i tvättstugan ens på 4 timmar.

Nu ska jag surfa vidare, och snart ska jag fika med en vän. Det ska bli så skönt att se någon hemifrån.
Ta hand om er allihopa, jag tänker mycket på er därhemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0