En arbetsdag

Idag har varit en mer riktig arbetsdag. Eller ja, det är ju fortfarande uppstart. Lite vilset och lite svårt att riktigt veta vad jag ska ta mig för.

I morse cyklade jag hit. I Hammarkullen, eller snarare till Hammarkullen, kan man prata om riktiga backar. Helt otroligt vilka uppförsbackar det finns. Om några veckor ska jag nog ändå klara av dem. Måste bara jobba på kondisen lite mer först. På tal om kondis så finns det ett Bad/Gym precis där jag jobbar. Ett tiokort på gymmet kostar 300 kronor. Jättebilligt!  Det är ju bättre än inget i alla fall. Jag har ju planerat att komma i form det här året.

Idag har jag varit med på en vardagsgudstjänst med distriktets förskola. 15 VÄLDIGT styriga barn, men det var trevligt ändå. Det är så mycket nytt just nu. Sen så förberedde vi fika till gemenskapsträffen, tills det visade sig att det inte var någon som tänkte komma eftersom alla trodde det började nästa vecka. Så resten av förmiddagen ägnades åt pianospel (tänk vad lyxigt att få pyssla med det på arbetstid) och konfirmandförberedelser. Vi har vår första konfirmandträff imorgon. I eftermiddag har jag gjort ett utskick och fixat med en broschyr om gemenskapsträffarna. Får jag säga det själv så blev den ganska läcker. I brist på annat har jag satt upp en whiteboard tavla också.

Snart ska jag dra mig inåt stan. Jag cyklar. Här ifrån är det nedförsbacker överallt, och inne i stan är det i alla fall ganska platt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0