Humörsvägningar

Tänk vad lite det krävs för att ställa allt till rätta igen. Ett ord, eller en glad nyhet. Mer behövs inte. Det är jag glad för. Jag har haft en dålig dag idag. Jag vaknade på fel sida helt enkelt. Lätt hänt när jag kommer i säng alldeles för sent. Hur det nu än var med det så har jag varit på dåligt humör idag.

Jag jobbade i morse, men undrade mest vad jag gjorde där. Förutom vi som tjänstgjorde så var det 5 personer där, och dessutom kunde inte den vikarierande kantorn spela i takt. Ja, som ni hör så hade jag varken mina snälla glasögon eller mina snälla öron. På vägen hem blev det i alla fall en skön promenad. Det har varit ganska varmt här idag och dunvästen var egentligen överflödig.

När jag kom hem städade jag badrummet och åt lite lunch. Sedan dess har dagen tillbringats framför tv, eller dator med att tycka synd om mig själv. Det är inte ett dugg synd om mig egentligen. Ibland fungerar bara inte riktigt mina kopplingar, då blir det kortslutning och jag surar. Well that's life.

Jag har faktiskt gjort lite mer nytta, typ diskat all disk som stått sen i fredags morse och plockat undan lite i lägenheten. Mitt rum däremot ser ut som ett bombnedslag. Det kan jag leva med. Verkligen. När klockan var ungefär halv fem loggade jag in för att kolla min mail. Utan något större hopp om att det skulle ligga något nytt där (jag hade liksom kollat den 20 ggr redan idag). Trots allt så fanns det ett mail där som gjorde mig så jätteglad! Inga kommer hit till helgen, och förhoppningsvis får vi tid att fika då. Jag blev så glad och alldeles studsig. Det var som om allt det där andra försvann. Jag längtar så mycket efter att få träffa henne. Det ska bli fantastiskt skönt att få se ett bekant ansikte, och träffa någon som jag känner. Jag blev så glad!

På tal om något helt annat  så tycker jag nog inte att godis är gott längre. I fredags åt jag godis för första gången på tre veckor. Slisk! säger jag bara. Choklad står däremot fortfarande högt i kurs i mitt liv, men jag försöker att minska så att jag bara äter choklad varannan dag istället för varje. Nåja. Jag ska nog bege mig upp till affären där de har extra pris på vindruvor och där det finns billig choklad. Det är saker som förgyller livet lite extra.


Jag och Inga på Sergels torg i april 2007, första gången jag besökte Sta Clara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0