Långt borta fast nära

Imorse fick jag ett sms där det stod "jag tänder ett ljus för dig ikväll, det blir tomt utan dig". Då började jag gråta. Tänkte att det är tomt utan henne också. Det är tomt utan alla dem jag tycker om och saknar. Sedan, när jag var på Gudstjänst i Burås kyrka så tänkte jag att hon är nära ändå, att alla är nära. För på så många håll i Sverige firas gudstjänsten samtidigt, och även om det inte sker i samma sekund så delas också nattvarden ut på förmiddagen i de flesta av Sveriges kyrkor. Då är vi nära fast långt borta.
Det tröstar mig att tänka så när jag saknar alldeles för mycket.

Buråskyrkan var en trevlig kyrka. Dit kommer jag defenitivt gå fler gånger. En stor blandning av människor, åldersmässigt. Det var många studenter och måna andar ungdomar i min ålder. Det gör mig väldigt glad. De använder ett trivsamts språk i sina Gudstjänster.

Nu är det bestämt. Jag ska börja träna. Igår var jag på biblioteket och lånade en massa böcker med recept på nyttig mat och ett par komma-igång böcker med tips och idéer.
Så imorgon är det dags. Vi får se hur det går. Mitt mål är i alla fall att ha bättre kondis om ett par månader och att orka cykla hela vägen upp till jobbet utan att nästan tappa luften. Jag låter som en liten ångmaskin halvvägs. kan ni tänka er det? Min blåa cykel med ett snett bakdäck och så mig flåsande på en av de lägsta växlarna. Visserligen är inte vägen till Hammarkullen speciellt cykelvänlig, men ändå.
Mitt mer konkreta mål är att jag ska orka jogga elljusspåret 2,5 km när jag kommer hem vecka 44. Det kan ju verka lite tokigt att skriva ut det på bloggen, men om jag gör det så kommer en massa människor att läsa vad jag har skrivit och veta vad jag har bestämt. Då blir det lättare för mig att genomföra det..

Jag sitter och väntar på Maria som är på konfirmationshögmässa i Backa, sen ska vi äta mat och åka ut till Östra Kyrkogården där Karin Boye ligger begravd. Det ska vara en vacker kyrkogård, och jag vill gärna se Karin Boyes grav. Sedan ligger det tydligen massa andra kändisar där också

I morgon (måndag) åker jagt på den första volontärkursen.  Jag har inte så stora förväntningar på kurs innehållet men ser fram emot att träffa alla andra volontärer.


Kommentarer
Postat av: Isabell Svärdmalm

Hej Emelie!
Nu har jag för första gången varit inne på din blogg och läst allt vad du skrivit. Ja, det förståeligt att du är trött, så mycket nytt på ganska kort tid. Men det klarar du, det gissar jag nog. Ta en sak, en uppgift i taget, och "landa" i det. Sen går du vidare.
Jag ska följa dina kommande äventyr. Skickar en stooor "cyber"kram till Dig. Hälsningar från Isabell

2007-09-12 @ 14:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0