Min nya lägenhet och incidenter vid storhandling

Hej, hej alla vänner runt om i Sverige!
Nu har jag landat i Göteborg och har sett till att ta hand om väsentligheter så som att skaffa bibliotekskort och med hjälp av lokalsinnet försöka ta sig fram i Angered. Jag har efter noggrant övervägande kommit fram till att jag nog borde skaffa mig en karta. Visst är det trevligt att vara ute och cykla men åker man väldigt fel kan det bli VÄLDIGT jobbigt. Nog för att jag behöver motion men det måste ju vara någon hejd på uppförsbackarna.

I morse hade jag lite hemlängtan. Jag känner mig lite ensam, men det blir nog andra bullar imorgon när jag börjar jobba, och nästa vecka när jag får lära känna alla andra volontärer i området. Jag bor tillsammans med en annan volontär. Det är nog lite skönt att inte bo ensam. Sedan bakar hon mycket så det luktar gott i lägenheten. Om två veckor så får jag nog både telefon och internet i lägenheten. Det ska bli väldigt skönt att kunna dra sig tillbaka till sitt rum och få chansen att skriva mail i lugn och ro. (Nu sitter jag på biblioteket i Hjällbo som är mindre än biblioteket på Nyströmska skolan, men det finns datorer här i alla fall)

Mitt rum är inte så värst stort, lite lagom mysigt. Uppackningen går långsamt framåt. Jag har väl tänkt försöka bli färdig idag. Det finns inte mycket annat att göra eftersom TV leker myrornas krig för det mesta och har en grymt dålig bild. Sen finns inte SVT 1 heller, men två stycken TV 4. Spännande. Ska kanske fördjupa mig idet och lösa det så småningom. Det är inte prioritet just nu!

Dagens pinsama var incidenten när jag var och storhandlade. Det finns en fin välsorterad ICA bara fem minuter från mig. Så i morse tog jag cykeln och trampade uppför den lilla backen. Tänkte att det nog var alldeles perfekt att kunna hänga påsarna på styret och sätta en på pakethållaren. Påsarna blev lite tyngre än väntat och lagom när jag hade lastat dem på cykeln och skulle gå hemåt så gick den ena sönder i  handtaget och den andra i botten. Det känns livat. Där stod jag alldeles ensam mitt på torget utanför ICA med alla matvaror på golvet. Vilken syn det måste ha varit!  Så jag fick helt enkelt ta de trasiga påsarna i famnen och den hela i handen. Det måste sett väldigt roligt ut när jag försökte ta mig in och få tag i några nya påsar. Jaja, det kan jag faktiskt bjuda på.
image1
Mitt rum med dörren i ryggen

image2
Min bokhylla och min säng 


image4
Köket där gardinerna är flugmönstrade. De ska snart bytas ut.


image5
Vardagsrummet, med den  irriterande strulande TV:n


image6
Utsikt från balkongen som har någotslags söderläge och gott om sol


image3
En tråkig bild på min hall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0