Tisdagsglädje

Jag är väldigt glad idag, och väldigt tillfreds med tillvaron. I morse var jag däremot inte så tillfreds med att väckarklockan ringde 8.00. Så jag snoozade till 8.30. Tur att jag inte behövde duscha, för allt fick gå i ett rasande tempo. 9.00 var det konfirmandplanering i Hjällbo. Det är ju tur att det bara tar tre minuter att gå dit. Annars hade jag legat illa till. I morse var första morgonen med morgontidning. Sex veckor framåt ska vi få läsa SvD. Fint med något att läsa på morgonen.

Det var trevligt med konfirmandplanering. Det är en lagom start på dagen och det är roligt att vara i Hjällbo och träffa några av dem som jobbar där. På torsdag är det jag som ska ha andakten. Vet inte riktigt vad jag ska läsa eller berätta om, men jag tänker nog använda mig av min vän Ulricas bok, "Mod att tro". Det är en fin bok som rör och berör. Vardagsnära. Jag rekomenderar den varmt till er som inte har läst den.

Eftersom jag glömt mina nycklar hemma blev det en rask promenad under litet paraply i ösregnet. När jag kom hem uppgraderade jag paraplyet till ett stort och tog på mig en tröja till. Vädret är aldrig att lita på här. Sedan gick jag tillsammans med min handledare och musikpedagogen upp till Hammarkullen. Det tar ungefär tjugo minuter och frånsett att det är uppförsbacke så är det en skön promenad.

Det är spännande med handlednings samtal, för jag vet aldrig vad jag ska säga och funderar sällan på något. Eller idag hade vi lite vi funderade kring tillsammans. Jag börjar känna mig allt mer som en del av arbetslaget. Det känns bra, och jag trivs bättre och bättre ju mer jag lär känna dem jag arbetar tillsammans med. Jag tror att det så småningom kommer att bli jättebra.

I Hammarkullen arbetar de väldigt mycket med ekumenik. Det är spännande. På söndag kommer det vara något som de kallar för ASK-gudstjänst här. Det betyder "All-ekumenisk-gudstjänst". Det verkar spännande, men jag jobbar inte då så jag tänker inte vara där. Jag har massor av saker att göra i helgen, för en gångs skull. Så det ser jag fram emot. I eftermiddags planerade vi en gudstjänst tillsammans med Tomaskyrkan, som är missionskyrkan i Hammarkullen. Jätteintressant att de arbetar så mycket med andra kyrkor.

Anledningen till att jag är så glad i dag är nog att jag ska träffa Marianne på torsdag, Elisabet på fredag och Inga någon gång i helgen. Dessutom har jag pratat i telefon med Lasse och Lamberth. Ikväll ringde jag till Inga också, och jag blir så glad av att prata med henne. Nu är det bestämt att jag ska till Stockholm 29 november och jobba på nattcafét 30 november. Alla tågbiljetterna hem är beställda och jag är MYCKET fattigare än vad jag var imorse. Dessutom har jag storhandlat.

Jag blir så glad att så många följer min blogg. Hör gärna av er med en kommentar och berätta vad som händer i era liv! Det tycker jag skulle vara roligt. (telefonsamtal är också uppskattade)
Tusen kramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0