Jag ser livet

jag ser livet mellan trädens grenar

skymtar det bakom stenen

övervuxen av mossa

jag hittar spår i vitsippebacken

hör det viska genom

porlande vatten

jag ser det falla med regnet

ropa i förtvivlan

med åskan

jag känner livet in på bara kroppen

den smärtan som är

livsglädje, allt för intensivt

jag ser livet genom spegeln

ser att mognad gör ont

ingenting kommer gratis

jag ser livet mellan trädens grenar,

leker tafatt och bygger trädkojor

ramlar ibland

har såriga sommarknän

och skrapsår på armbågarna

är skör som ett barn

och stark som ett berg

jag ser livet mellan trädens grenar

det gör ont, men går ändå


© Emelie Hjerth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0