Sjukdom i antågande

Nu verkar det vara min tur att bli förkyld. Alldeles lagom till konfirmandlägret. Splendid! Det har jag inte alls tid med.
Jag får försöka vara hemma och vila upp mig imorgon eftermiddag, och på fredag förmiddag. Det är alldeles för mycket att göra. Eftersom jag var ledig förra veckan är det alldeles för mycket grejer till konfirmandlägret som inte är färdig förberedda.

Om förkylningen blir som mina förkylningar brukar bli så stannar jag nog hemma. Det fungerar inte att vara på konfirmandläger då. Vilket sätter ännu större press på att allt ska vara färdigförberett så att någon annan bara enkelt kan ta över.

Min hals gör ont, min kropp är alldeles jättetrött och fryser. Än så länge kan jag andas, men det täpper nog igen i näsan också. Jag har varit ganska munter hela eftermiddagen. Nu känns det lagom muntert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0