Vår på riktigt?

Som flera läsare kanske förstått, så trängtar jag efter våren. Nu verkar den ha kommit, jag hoppas det i alla fall. Luften är på ett annat sätt nu, och efter att snön smält bort i söndags har det bokstavligen exploderat. Förut kunde man hitta vitsippor om man letade, nu finns det i hela dikeskanten, gräset börjar få en grönare färg och knopparna i buskarna har plötsligt blivit gröna löv.

Igår kväll tog jag en kvällspromenad i skymningen, luften var härligt frisk och fåglarna sjöng. Idag promenerade jag till jobbet. Det var fullt av fåglar över allt. Eventuellt såg jag en hackspett också, det har jag aldrig sett förut. Finns det hackspettar på västkusten?

Vinterjackan är återigen undanhängd och jag hoppas att jag ska slippa plocka fram den ytterligare en gång. Jag behöver vår. Vår på riktigt!


Kommentarer
Postat av: Malin

jag är så glad att det är vår nu! visst mår man bättre i solen? hoppas verkligen inte att det blir kallare nu. då blir jag ledsen... hehe.

2008-04-04 @ 14:32:46
URL: http://gularundprickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0