Hemlängtan

De senaste dagarna har jag längtat hem en del. Varje gång jag varit på centralen för att möta någon, eller vinka av någon så har jag mest känt att jag vill sätta mig på tåget hem. Jag vill vara hos alla de där fina människorna som jag tycker så mycket om. Jag har det jättebra här men ibland längtar jag hem. Jag längtar till de där fina samtalen, jag längtar efter att få hänga med Annika och mycket annat.
Det går över med tiden. Jag vet. Vissa dagar är värre än andra, och jag skulle inte vilja vara någon annanstans än precis här där jag är nu. Jag har ett bra liv här. Så småningom ska jag hem, men inte ännu. Ett år till blir det här i alla fall. Ett år till.

På torsdag nästa vecka åker jag hem över helgen. Jag längtar riktigt mycket! Jag ska träffa Lasse, Annika, Emma, Sara och en massa andra människor. Det är gott att få komma hem ibland, och att få längta lite.

Kommentarer
Postat av: Sofia

När var det du skulle till tomaskyrkan som du ville att jag skulle komma?
Massa kramar

2008-02-20 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0