På hemfronten intet nytt

Jag är hemma idag, egentligen mår jag bra. Magen däremot beter sig som om den hade magkatarr. En släng av mild magsjuka kanske. Så för att inte smitta mina arbetskamrater, och alla tanter så stannar jag hemmavid. Det är rätt skönt att kunna göra det. Nu är jag ändå fruktansvärt sugen på makaroner och falukorv. Är jag knäpp? Mycket möjligt, i alla fall vad gäller matfrågan. Sofia är fortfarande här, men åker hem idag, jag ska åka med henne till stationen senare idag.

Till dagens övningar hör också att läsa ut boken Kicki & Lasse som vännen som är bibliotekarie rekommenderade mig, samtidigt som vi pratade om August Strindberg. På tal om honom har jag äntligen lyckats hitta i röran på biblioteket och ska läsa Giftas i pocketformat när jag får mindre att göra något annat år. Kanske på bussen till Linköping nästa helg? Det beror förstås på om jag lyckats ta mig igenom Svinalängorna innan dess, som är boken på tur i bokhögen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0