Tillbaka i GBG

Göteborg hälsade mig välkommen med ett försenat tåg och en iskall vind. Perfekt! Nu blir jag lite lagom bitter, men det är ju inte riktigt vad jag längtar efter en sen måndag kväll. Som tur var ledde i alla fall förseningen till en någorlunda synkad spårvagn.

Tågresan gick bra, förutom att min hypokondri väcktes till liv av att en tjej kräktes. I vanliga fall är jag inte speciellt hypokondrisk, men när det gäller magsjuka är det inte klokt hur hypokondrisk jag kan bli. Så nu sitter jag här och känner efter om jag mår illa eller inte. Fel taktik, Emelie! Datorn fick ett ryck och inget av det jag hade behövt hinna skriva på resan blev skrivet. Kladdad ner några rader i blocket som låg i väskan. Tur att jag är sådär, alltid redo.

När klockan närmade sig 21 tog rastlösheten över och jag ringde till min goda vän Inga från Stockholm och pratade bort några minuter med henne. Bestämde lite löst att jag kommer upp i april, och alldeles bestämt att jag ska komma upp i sommar, kanske en vecka. Det beror på hur det löser sig med boende och så. Förslaget är att jag ska på på Ön, men det gör mig alldeles nipprig att inte kunna röra mig fritt även om det säkert är nyttigt för mig att tillbringa tid därute. Det är en fantastisk miljö att vara i. När jag ändå är i Stockholm har jag så mycket annat jag vill hinna. Vi hann prata lite om bön och Gud också, om upplevelser och kall. Hon är fin, jag är så glad för henne.
Nedan följer lite bilder från Ön i somras. Klicka för att göra dem större.

       


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag blir också extremt hypokondrisk när det gäller magsjuka. framförallt eftersom jag jobbar så mycket nu med barnen i kyrkan. jag blir helt galen och tar inte i något som barnen tagit i. det är sjukt :p

2008-02-12 @ 12:11:34
URL: http://manduzana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0