Tvättstugan och ekonomiska bryderier

Jag har varit vaken i dryga två timmar och ägnar tiden åt att springa fram och tillbaka till tvättstugan. Samtidigt har morgonen också ägnats åt framtidsoro. Hur ska jag få ekonomin att fungera? Hur ska jag klara mig genom utbildningen? Hur ska jag ha råd att leva? Framförallt satte oron i gång när jag upptäckte att mina kläder håller på att gå sönder. Både tröjor och byxor. Jag försöker ta två djupa andetag och hoppas att det går bra. Jag behöver inte, och vill inte ha ett överflöd av pengar. Jag vill bara ha så mycket att jag klarar mig utan att alltid behöva oroa mig. Räcker det till? Kan jag göra det här? Har jag råd att ringa och få ett recept av läkaren? Att leva på det viset i åtminstone 5 år till, det är inget jag ser fram emot. Förhoppningsvis kommer jag ändå kunna spara in en del pengar i höst när jag inte har någon dagstidning, ett billigare internet och ingen fast telefon. På tal om telefon så håller mobiltelefonen på att gå sönder också, och glasögonen har varit trasiga i närmre ett halvår.

Idag känns livet så där lagom muntert. För när jag väl är färdigutbildad efter 5 års studielån, då har jag plötsligt en stor skuld att betala av i stället. Jag blir alldeles jättetrött. Det är dags att sluta tänka och istället gå ner till tvättstugan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0