Tvättstugan

Förra veckan bokade jag tvättstugan till denna onsdag eftermiddag, det blev ett alldeles lagom glapp från tvättning till tvättning. Sisådär två veckor. Perfekt, lagom mycket smutstvätt. När jag i förmiddags kom ned för att kontrollera att jag mindes rätt dag och tid så skriker datorn ut budskapet "Inga bokningar gjorda" Men hallå! Jag har visst bokat, jag gick med den där poletten i fickan hela dagen och var livrädd för att tappa bort den bara för att jag bokat tvättstugan på vägen till jobbet på morgonen. Det är andra gången det blir så. Som tur är fanns det en ledig tvättid på söndag förmiddag så jag behöver inte vänta så hemskt länge, och gott om underkläder finns fortfarande i garderoben. Mina favorittröjor däremot, är sedan länge kastade i tvättkorgen. Nåja. Jag har ju kläder, de är bara inte lika roliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0