Ännu en summering av 2007

Denna rolighet hittade jag hos Miriam, vars blogg jag följer med stort intresse.
Så håll till godo, detta var en del av mitt år 2007

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Jättemycket! Det största var nog ändå att flytta långt, långt bort. Ända till Göteborg

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
I år har jag lovat att stå upp för mig själv lite mer, men annars ger jag inte så mycket löften.

Fick någon i din närhet barn?
Ja, min kusin fick tvillingar på årets första dag. Världens gulligaste ungar.

Dog någon i din närhet?
Nej, men ett par som jag är bara ytligt bekant med, det är trist.

Vilka länder besökte du?
2007 var ett väldigt lungt reseår, men Frankrike (Taizé) hann jag med.

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Lite större självrespekt vore ju inte helt fel.

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
14 juni, student och så många människor som slöt upp och var där för min skull. Jag förstod inte innan hur många människor som brydde sig om mig. Sedan kommer jag nog minnas 31 augusti också, då körkortet erövrades.

Vad var din största åstadkommelse?
Studenten, absolut! Oj vad jag har slitit de senaste fyra åren (ja, för jag gick fyra år på gymnasiet) för mina betyg. Samt körkortet, det trodde jag aldrig att jag skulle klara

Vad var ditt största misslyckande?
Ärligt talat så har det nog flutit på ganska bra det senaste året, men kanske den tidvisa förbannade oförmågan att slappna av och ta livet som det kommer är ett av mina misslyckanden.

Vems beteende förtjänade att firas?
Många människors, jag känner så många fina människor!

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Samma personer som vanligt

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Telefonräkningar, eller möjligtvis till bredbandet

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Studenten och mitt körkort och ett flertal andra grejor, typ resan till Stockholm i somras. Jag har lätt för att bli exalterad.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Tu sei sorgente viva (sommarens mesta sång i Taizé)

Bästa filmer 2007?
Alltså, jag ser sällan på film. Däremot har jag varit på en fantastisk teaterföreställning så här i slutet på året. "Familjelycka" som spelades på Östgöta teatern.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Skrattat, och njutit

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Stressat och oroat mig

Favorit TV-program?
Greys Anatomy, trots att jag sällan hinner se det. Sedan är jag svag för brittiska deckare, så Morden i midsummer kommer som vanligt högt upp.

Vilken var den bästa boken du läste?
Tror nog trots allt att det var Rättvisans Rebell, om Dessmond Tutu. Verkligen intressant och välskriven

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade, städade och välkomnade min vän Annika hem till Sverige. Världens bästa födelsedagspresent

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Kjolar och koftor. 2007 var året då jag upptäckte svart och hur snyggt det är med en svart tröja och en diskret kofta. Min nya favorit är diskret vinröd och bärs så ofta som det går.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Gud och de människor som jag tycker så mycket om

Vem saknar du?
Alla mina vänner som är kvar på östkusten (i alla fall när jag är i Göteborg)

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Min vän Inga, hon är bäst, med flera ljusår.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:
Om man jobbar för mycket får man ett uselt humör och sover dåligt, så man ska helt enkelt se upp med att jobba för mycket.

Lärde du dig något nytt under 2007?
Massor! Jag fascineras över hur mycket jag lär mig varje dag. Inte så stora saker, men de hjälper mig bli en bättre människa.

Vad vill du lära dig under 2008?
Att följa mina egna drömmar och inte bry mig så mycket om vad andra människor tycker att jag borde göra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0