Dagens två lärdomar

1. Man kan inte tycka att allt är roligt jämt
Volontäråret är bland det mest spännande som jag har gjort i mitt liv. Det innebär inte att det är roligt och spännande jämt. Ibland kan jag bli så in i märgen less på församling, tanter, arbetskamrater, och arbetet. Kyrkan är också lite uttröttande ibland, så mycket ord och så lite handling. Ändå är det på något sätt det som är grejen. Det är inte roligt jämt. Vi nöter på varandra och ibland blir slitningarna lite väl stora. Jag lär av livet när allt inte är roligt.

2. Spårvagnar kan bli stående mitt ute i ingenstans
På vägen hem från centrala Göteborg passerar spårvagnen genom långa områden av ingenstans. Alltså områden där spårvagnen inte riktigt kan stanna och släppa av människor, så stannar spårvagnen så blir man kvar där. Det hände ikväll när jag hade varit inne i stan och uträttat några ärenden. 30 sek innan den skulle nå fram till min hållplats så blir det fel på vagnen. Där sitter jag, mitt ute i ingenstans med min varma mat på en full spårvagn och ser huset jag bor i utan att kunna gå dit. Lite frustrerande, mest frustrerande var att jag var hungrig och inte kunde börja kladda med maten där mitt i alltihopa. Slutet gott allting gott i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Det är nog så i alla yrken och sammanhang. Det blir vardag och slitigt och lite småtrist. Fast jag har lärt mig att tycka om just det. Det är jobbigt om det är för mycket roligt, att vila i vardagslunken är en konstart.

2008-01-25 @ 23:07:14
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0