Fredagkväll

Så var det fredagkväll igen, det är inte klokt vad tiden går fort. Helgen innehåller både smått och gott som jag ser fram emot och mitt sociala liv får allt större uppsving, det tycker jag känns trevligt. Jag sitter i soffan och väntar på stormen, har pecis ätit kebab och ljuset på soffbordet lyser.

Idag har jag varit på en väldigt intressant kurs tillsammans med några kollegor från de andra kyrkorna i pastoratet. Jag tycker det är härligt att få träffa lite andra människor. Kursen handlade om värderingsövningar, men också en del om HIV/AIDS, och det var mycket spännande även om jag tidvis hade ont i magen eftersom forumteater inte riktig är min grej. Fick också chansen att träffa mina Distriktsstyrelsekollegor från DS i Göteborg, och såg till att få en plats som "spion" på deras nästa möte. Jag tycker det är väldigt intressant att se hur andra distrikt arbetar, så det ser jag mycket fram emot!

Nu ska jag så småningom ta tag i städningen här, eftersom det kommer besök hit imorgon. Innan jag slutar vill jag ändå tipsa om en blogg som jag hittade idag. En kyrkbekant från Söderköping bloggar under namnet Bloggblad. Det ska bli spännande att läsa hennes blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0