Mitt trasiga knä

Mitt knä har gått sönder, igen. Det gör det med jämna mellanrum och alltid i konstiga situationer. Sist så klev jag bara av bussen, och diag resten jag mig från golvet. Jag tycker det är fånigt, om jag nu ska göra mig illa kan jag väl få göra det i situationer som inte bara låter fåniga när man berättar om dem sen.

Innan jag kom till punkten då knakade inuti mitt knä så hade vi trevlighetskväll med mitt arbetslag. Vi träffades allihopa hemma hos prästen och hade knytis. Jag drack rödvin för första gången i mitt liv, och det var inte alls så läskigt som min mamma fått mig att tro. Det känns gott att jag är en del av det arbetslaget, och mindre gott att jag ska flytta ifrån dem om drygt fyra månader.

Ibland längtar jag konstigt mycket efter en famn, ikväll har varit en sådan kväll. Det finns faktiskt någon här som skulle kunna vara "mammafamn". Jag vill bara vara liten, liten och trygg i en varm, varm famn. Imorgon kanske jag orkar vara vuxen igen, så jag ska nog sova nu.


Kommentarer
Postat av: Malin

igår skrev jag blogg två gången till och med. det var väl trevligt? haha. men ja, jag ska tänka på att uppdatera oftare för din skull. hur mår ditt knä? har du mycket ont?

2008-02-01 @ 09:15:15
URL: http://gularundaprickar.blogg.se
Postat av: Mikael

Krya på dig!

2008-02-01 @ 13:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0