Solsken

Det är söndag igen, det känns nästan som om veckan bara består av tisdagar och söndagar. Tiden går jättefort och jag har redan arbetat tre veckor av vårterminen. Det känns såklart lite konstigt i magen när tiden går så fruktansvärt fort.

Även om det borde vara vinter fortfarande så gläds jag åt solskenet utanför fönstret och hoppas att det tänker stanna kvar tills jag har slutat jobba för idag. Vi ska ha gudstjänst med Små och Stora, det är tradition här att ha bibelutdelning till sexåringar, och att barnen som döpts under året får hämta sina dopduvor som hängt vid altaret sen en vecka tillbaka. Det är full aktivitet i huset, prästen och diakonen kokar soppa, kyrkvärden försöker få iordning på kyrkan, musikern övar och prästpraktikanten som ska predika förbereder sig. Själv sitter jag vid mitt skrivbord och bloggar. Det är rena lyxen att höra alla andra arbeta, men å andra sidan, det är jag som ska diska sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0