Stanna kvar?

De senaste dagarna har den växt, viljan att bli kvar på västkusten till hösten. Det vore gott på flera sätt. När jag väl vågade släppa taget och vila i att de människor som är speciella för mig i hemtrakterna fortfarande finns kvar även om jag bor långt borta. Det var en viktig insikt. Att jag börjar få vänner här bidrar såklart också till tankarna på att stanna.

Fikat på stan var trevligt och jag petadei mig årets första semla, som visade sig vara väldigt torr! Avslappnat och skönt att vara tillsammans med mina fikakompisar (som inte är volontärer eller gamla klasskompisar). Jag gläder mig mycket att känna bara några stycken gör så stor skillnad.

Hur som haver, nu ska jag laga mat. Kvällen till ära blir det Hasselbackspotatis, karrékotlett och bearnaisesås. Min kombo får besök och de ska se på film, vilken jag också är inbjuden att se. För min del blir det nog ändå spännande läsning ikväll. Min handledare lånade mig en bok som han tyckte jag borde läsa. Kritusdomen av Rowan Williams, jag läste inledningen igår och det verkar vara en mycket spännande bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0