Använda ögonen

Tröttheten för med sig en del goda saker också. Jag orkar inte säga så mycket. Jag tittar och lyssnar mest. Jag ser så mycket mer när jag inte är så upptagen av mig själv, vad jag ska säga och mina egna tankar. Jag har just nu inget behov av plats eller att synas. Det finns andra människor som har det märker jag. En kollega som tillsammans med andra människor alltid är den som pratar och hörs. För att sedan beklaga sig att han hörs så mycket. Jag är fascinerad. Vi har ett behov av att vara behövda. ´

Jag ska dra mig in i mig själv nu igen. Jag tänker nog inte ens träna ikväll. Att gå till jobbet är all social samvaro jag riktigt orkar med. Dessutom är jag ensam hemma ikväll. Jag kan tända ljus och lyssna på tystnaden. Det blir mycket bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0