Öken

Ibland tänk att det finns så mycket mer jag skulle skriva på bloggen om jag var anonym. För att skriva och vara jag, det kan ibland vara väldigt utlämnande. Ändå finns där något slags trängande behov av att få dela orden.

Den senaste månaden har jag gjort något som kan liknas vid en inre, personlig ökenvandring. Det är inte lätt alla dagar. Varje människa vandrar nog där flera gånger i sitt liv, i den oförklarliga ensamheten, tomheten och det stora sökandet efter vidare mening. Även i öknen kan blomma ibland, men vägen är inte lätt genom det karga landskapet. Jag möter mig själv. Det tänker jag är det allra svåraste som människa; att möta sig själv. Det går inte att fly. Min ökenvandring liknar inte någon annans. Jag kan inte tolka någon annans vandring till sig själv, lika lite som någon har rätt att tolka min vandring. Däremot så kan vi dela erfarenheter av livet.

Jag ska skriva brev, och dela erfarenheter av livet med någon som jag litar på ordlöst mycket.


Kommentarer
Postat av: Arne

Bloggandet vore ju mycket lättare om man var anonym och man visste att man slapp märkliga frågor av klasskamrater om det man skriver. Då skulle det bli lättare att skriva verkligen det man tänker och inte bara det som är "korrekt" att skriva om saker och ting.

2008-03-15 @ 22:40:44
URL: http://arnering.blogg.se
Postat av: Åsa G

Ökenvandringen tar mycket energi, men ger erfarenheter som är bra att ha. Ajälv försöker jag fundera ut vad jag skulle sagt om jag inte bloggade i eget namn, och jag kommer inte på nåt. Så jag får väl stå för alla mina uttalanden...

2008-03-16 @ 08:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0