Påskafton

Dagen har varit lugn precis som jag önskat. Vi är mellan död och uppståndelse nu. Om några timmar ska jag börja jobba. Närmare bestämt kl 22. Sjunga upp och förbereda för midnattsmässan. Glädjen som kommer tillbaka.

På eftermiddagen tog jag en tur med spårvagn 9 till ändhållplatsen för att hälsa på goda vänner och bli bjuden på lite fika. Det var jättemysigt och trevligt. Skönt att komma ut lite i friska luften. Solen skiner så det skulle kunna vara riktigt skönt ute. Tyvärr är Göteborg på det viset att det inte går att klä sig mot vinden, hur jag än bär mig åt så fryser jag. Ylletröja och tjock jacka till trots.

Nu väntar helgens påskmåltid. Kycklig, klyftpotatis (hemmagjord, naturligtvis!) och bearnaisesås. Egentligen var det lax tänkt på menyn men när jag kom till ICA var den kallrökta laxen slut. Så efter en tids funderande kom jag på den synnerligen smarta lösningen att köpa färdigmarinerad kyckling. Lika lite arbete som laxen.

Sedan undrar jag om någon av mina läsare har något bra tips på en enkel och billig rätt att ta med till ett knytkalas. Jag funderade ett tag på att baka något, men vill nog hellre laga någon mat. Tips mottages tacksamt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0