Påskris i kvadrat

Den här förmiddagen har jag producerat påskris för brinnande livet. Det blev smutsigt värre på golvet, men snygga ris med färgglada fjädrar. Gula, lila och lysande gröna. Konstigt nog gör det mig ändå sorgsen. Å andra sidan verkar det inte vara mycket som gör mig på annat humör just nu. Sorgsen verkar vara en ganska god beskrivningav hur läget sett ut i en dryg vecka nu. Det är ganska skönt, tänker jag, att få vara sorgsen utan att omgivningen tjatar om att jag ska rycka upp mig. Sorgsenheten försvinner så småningom. Kanske lagom till påsk.

Det är fredag nu i alla fall, det är helg. Så skönt. I morgon ska jag tvätta och läsa i min bok. Det räcker. Mer behöver jag inte göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0