Tibet

Situationen i Tibet gör mig så betryckt. Vore det inte en chans för omvärlden att reagera nu? Omständigheterna för att utöva påtryckningar på Kina har aldrig varit bättre. Sommar OS och allt. Varför accepterar vi den diktaturen som råder i Kina medan vi fördömer diktaturer över resten av världen? Vad är skillnaden? Har inte människor över allt rätt till sina åsikter, sin frihet och till demokrati?
Världen ställde sig bakom munkarna i Burma.
Nu har till och med Dala Ilama haf presskonferens, men världen och dess ledare tiger. P1 sänder ett reportage just nu, på nyheterna ser jag ett litet inslag. Det handlar till sist inte bara om Tibet, utan en hel jättenation med enorma ekonomiska klyftor, där människor inte kan röra sig, tycka och tänka vad de vill. 

Jag undrar om tystnaden beror på Kinas roll i världsekonomin... jag bara undrar.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag undrar också det.
Varför låter vi ett land som Kina ha OS?! Det är ju helt sinnessjukt. Det är ju att uppmuntra deras land, att uppmuntra diktaturen. Nej, det borde inte gå till så.

2008-03-18 @ 09:36:18
URL: http://manduzana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0